Mopot
+2
Phillip
Rasse
6 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Mopot
Kun on palsta autoille niin miksi ei mopoille ja muille pikkumoottorisille kulkuvälineille.
Rasse- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 04.05.2008
Vs: Mopot
jep mut tääl ois tarkotus puhuu mootoriajoneuvoista kuten mopista ja mönkijöistä ja kaikista sellaisista
Pyörällä ja mopolla on molemmilla hauska ajaa. Mutta kyllä mopolla on hauskaa ajaa suoraa tietä ja kattoo paljo pääsee. Ite ajoin tiellä, jossa oli hieman alamäkeä 55km/h. Muuten noin 47-51km/h.
Onhan se mittari aluksi kiva ja muutenkin hyödyllinen, mutta ei sitä myöhemmin jaksa koko ajan tutkailla.
Kaverilla on mopo, ja kertoi, että kun mopoissahan on aina rajoitukset jotka menee päälle tarkasti asetetussa nopeudessa.
Niin hänen mopolla on hauska vetää, kun ensin kiihtyy hyvin siihen maksiminopeuteen ja sitten yhtäkkiä töksähtää oikein huolella, kun meinaa ylittää rajoittimeen asetetun nopeuden
Tuntuu kuulemma, kun yhtäkkiä painaisi kovaa jarruja ihan hetkeksi
Niin hänen mopolla on hauska vetää, kun ensin kiihtyy hyvin siihen maksiminopeuteen ja sitten yhtäkkiä töksähtää oikein huolella, kun meinaa ylittää rajoittimeen asetetun nopeuden
Tuntuu kuulemma, kun yhtäkkiä painaisi kovaa jarruja ihan hetkeksi
made- Viestien lukumäärä : 348
Registration date : 02.05.2008
Itsellä tarkoituksena hankkia 300cc mönkkäri, kunhan saa rahoituksen kasaan.
Tuota Polariksen Hawkeyetä olen katsellut.
Hintaahan mönkijöillä on, esim tuo Hawkeye kustantaa n. 6000 € ja sitten siihen peräkärrit ym. päälle.
Mutta on kyllä todella hauskoja vempeleitä, kun isän broidin luona pääsen aina siellä käydessä kokeilemaan.
Siellä olen ajanut 125 kuutioisella, ja sekin menee jo ihan iloisesti.
Tuota Polariksen Hawkeyetä olen katsellut.
Hintaahan mönkijöillä on, esim tuo Hawkeye kustantaa n. 6000 € ja sitten siihen peräkärrit ym. päälle.
Mutta on kyllä todella hauskoja vempeleitä, kun isän broidin luona pääsen aina siellä käydessä kokeilemaan.
Siellä olen ajanut 125 kuutioisella, ja sekin menee jo ihan iloisesti.
Otsikon voisi muuttaa, esim. Mopot ja mönkijät.
Eipä kai se nyt mikään vaarallinen töksähdys ole, mutta kuitenkin huomaa hyvin.
Joo se oliskin paha, jos aina kun tulee maksiminopeuteen niin samantien tekee OTB:t
Ei se kyllä varmaan kovin mukaavaakaan ole, kun nytkähtää penkissä eteenpäinmade kirjoitti:Joo se oliskin paha, jos aina kun tulee maksiminopeuteen niin samantien tekee OTB:t
Kyllähän jo 125 cc menee jo yli satasta ja tehoja löytyy.
Itselläni ei ole mopossa sähköistä rajaotinta, joka kytkeytyisi päälle tietyssä nopeudessa. Rajottimena siinä toimii niin sanottu "hukkaputki" ja "kuripilli". Netistä olen lukenut, että ne on helppo poistaa varsinkin tuo kuripilli mutta vaikeaa saada takaisin vakioksi. Siksipä jos harkitsee viritystä kannattaa ostaa tehari.
Itselläni ei ole mopossa sähköistä rajaotinta, joka kytkeytyisi päälle tietyssä nopeudessa. Rajottimena siinä toimii niin sanottu "hukkaputki" ja "kuripilli". Netistä olen lukenut, että ne on helppo poistaa varsinkin tuo kuripilli mutta vaikeaa saada takaisin vakioksi. Siksipä jos harkitsee viritystä kannattaa ostaa tehari.
cccp93 kirjoitti:Phillip kirjoitti:Polkupyörä on cool
PolkuPyöräily on cool etenkin talvipakkasilla...
I think bicycle is very cool in winter it is exactly freezing cold. But moped is warm, because of engine.
Aijai Rasse.
EI...because of engine, VAAN ...because of the engine.
EI...because of engine, VAAN ...because of the engine.
Pilkunviilaus tarkoittaa, että pomo tarkistaa kaikkien työt. Hän naputtaa, että mahdolliset virheet menevät hänen piikkiinsä ja hän saa kuulla niistä. Hän ei osaa relata ja on jatkuvasti stressaantunut. Hänen mielestään täyttä työpäivää tekee vain se, joka työskentelee 18 tuntia vuorokaudessa ja kuusi päivää viikossa.
JWJ- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 10.05.2008
Täytyyhän jonkun poikaa opettaa
(joku on käynyt näemmä taas vähän googlettamassa )
(joku on käynyt näemmä taas vähän googlettamassa )
Yep. Google, Hikipedia, Wikipedia. Siinä lähteeni.
Lähde Esiin -sivuilla oleva materiaali on vapaasti kopioitavissa ja monistettavissa oppilaille. Materiaalin kaupallinen hyödyntäminen on kielletty.
JWJ- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 10.05.2008
Kuinka moni meinaa hankkia mopokortin? Itse en ole vielä täysin varma.
jubis- Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 22.05.2008
Mulla olis kiikarissa hankkia moinen.
Isä tosin sanoo, että saan mopon jo 42-vuotiaana , joten ei taida olla sen suhteen vielä kiirettä.
Kouluun olisi ainakin helppo tulla mopedilla, ja voisihan sillä paljon muuallekin mennä.
Isä tosin sanoo, että saan mopon jo 42-vuotiaana , joten ei taida olla sen suhteen vielä kiirettä.
Kouluun olisi ainakin helppo tulla mopedilla, ja voisihan sillä paljon muuallekin mennä.
Mä hankin ainaki mopokortin. Yritän hoitaa asian niin että kesäkuun 15. päivä voisin mennä jo testeihin. Aattelin suoritaa myös traktorikortin.
Juu, trakotorikortti on melko varmasti järkevä sijoitus.
Mitäs tuommoinen raktorikortti muuten kustantaa?
Taitaa kuitenkin olla vähän hinnakkaampaa kuin mopokortin ajaminen.
Mitäs tuommoinen raktorikortti muuten kustantaa?
Taitaa kuitenkin olla vähän hinnakkaampaa kuin mopokortin ajaminen.
Mopo- ja traktorikortti tutiknto maksaa 17€. Saman hintaisia siis. Ne voi myös suorittaa yhtäaikaan, jolloin sekä mopo-,että traktorikortti maksaa yht. 17€. Tai erkikseen, jolloin mopokortti 17€ + traktorikortti 17€.
Näiden lisäksi pitää pitää hankkia myös terveystodistus n.20€ ja joku lupa-anomus höskä joka maksaa n.40€ ja sen lisäksi virlä passikuva. Hinta jää kuitenkin alle 100 €.
Traktorikortilla voi tietääkseni ajaa myös moottorikelkkaa.
Näiden lisäksi pitää pitää hankkia myös terveystodistus n.20€ ja joku lupa-anomus höskä joka maksaa n.40€ ja sen lisäksi virlä passikuva. Hinta jää kuitenkin alle 100 €.
Traktorikortilla voi tietääkseni ajaa myös moottorikelkkaa.
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa